Over ons

25 jaar ervaring in KMO-marketing

Een verhaal van marketing en ondernemerschap

Desmyttere is opgericht in 1995 door Peter Desmyttere, een graficus en marketeer. Als grafisch buro was het toen gespecialiseerd in vastgoedcommunicatie en marketing voor zelfstandige bankfilialen. Hun succesvolle marketingconcept voor vastgoedmakelaars werd in 2003 verkocht aan Roularta Media Group, die het integreerde in EasyImmo.be (het huidige ImmoVlan.be).

Vanaf 2005 is het bedrijf zich gaan specialiseren in marketingstrategie voor ondernemers. Desmyttere was toen het eerste marketingadviesbureau in Vlaanderen, de enige die zich exclusief ging wijden aan het begeleiden van ondernemers op vlak van marketingstrategie. Op vandaag is het dé referentie voor ondernemers die een klankbord zoeken bij het schrijven van hun marketingplan.

In 2020 is een herpositionering en rebranding uitgevoerd. De focus op het schrijven van een marketingplan voor ondernemers en KMO's werd behouden en uitgebreid met marketing management. Hiermee wil het bedrijf een professioneel antwoord bieden op de groeiende vraag naar implementatie van marketingstrategie, iets wat vaak onderbelicht wordt binnen KMO's en waar niet altijd een pasklaar antwoord voor is binnen de KMO-organisatie. Desmyttere is hiermee het eerste marketingbureau in Vlaanderen dat 'marketing outsourcing' aanbiedt, een dienst die KMO's toelaat om hun marketingbeleid geheel of gedeeltelijk uit te besteden aan externe marketeers.

1995-2005

2005-2020

2020

Een verhaal van kennisdeling

Geen enkel marketingbureau heeft de afgelopen jaren zo'n schat aan marketing content verspreid als Desmyttere. Op onze website verscheen een duizendtal blogs, op Slideshare staan tientallen presentaties met marketingtips voor ondernemers en KMO's, zaakvoerder Peter Desmyttere schreef vier marketingboeken met praktisch toepasbare marketingtips. Hij is tevens docent marketing aan UGent, Groeiatelier, Unizo, VOKA, de Vlaamse Overheid, Agoria en Kluwer waar hij ondernemers leert hoe ze een praktisch marketingplan kunnen schrijven. Sinds 2005 verstuurt Desmyttere een maandelijkse e‑nieuwsbrief met marketingtips die door duizenden ondernemers wordt gevolgd. Tot slot is Desmyttere als marketingbureau een pionier in het organiseren van webinars over marketing binnen een KMO-context.

Een verhaal van erkenning

Desmyttere is sinds 2011 als marketingbureau erkend door de Vlaamse Overheid binnen de KMO-portefeuille steunmaatregelen. Ons registratienummer is DV.A105385. Onze marketingplan dienstverlening wordt door de Vlaamse Overheid gesubsideerd om de drempel tot marketingadvies voor KMO's te verlagen. Kleine ondernemingen genieten 30% steun op het bedrag van de dienstverlening, een middelgrote onderneming geniet 20% steun. Sinds 1 januari 2020 bedraagt het maximale steunplafond per jaar 7.500 euro steun.

Een verhaal van marketing planning

Op basis van haar jarenlange ervaring met het schrijven van marketingplannen was Desmyttere de bedenker van de marketing planning tool Husky, die door honderden gebruikers (voornamelijk marketeers en marketingbureaus) in Europa wordt gebruikt om hun marketingacties en -campagnes beter te plannen en om efficiënter samen te werken met collega's op vlak van marketing. Husky is als digitale tool helemaal gebouwd op de principes van marketing planning die door Desmyttere al sinds 2005 worden gebruikt om merken en bedrijven succesvol in de markt te zetten.

Een verhaal met een missie

Elke onderneming heeft een bestaansreden, een missie. Ze geeft weer wie je bent als organisatie en waar je voor staat. Bij Desmyttere is onze missie het installeren van een professioneel marketingbeleid in elke Vlaamse onderneming. Daar gaan we voor, elke dag opnieuw.

Binnen deze missie hebben we duidelijke bedrijfswaarden neergezet, die door elke medewerker in onze organisatie moet worden uitgedragen:

  • eenvoud
    ons advies moet simpel en pragmatisch gebracht worden, en moet door elke ondernemer gemakkelijk te begrijpen zijn.
  • praktisch
    ons advies moet onmiddellijk in de praktijk te brengen zijn.
  • resultaatgericht 
    geen academische modellen bij ons, maar advies dat meetbaar en resultaatgericht is (zoals ondernemers het graag hebben).

We zien onze klanten niet als passanten waarvoor we een plan uitschrijven, maar willen een partner zijn die hen op elk strategisch (veranderings)moment bijstaat via professioneel strategisch marketingadvies, via marketing kennisdeling of via marketing management diensten.

Onze visie is dat ondernemers en KMO's in een steeds woeliger externe omgeving terechtkomen, waarbij concurrentie welig tiert. De druk op marketing en communicatie zal steeds groter worden, waarbij men op een multimediale en strategische manier met marketing moet omgaan. Ondernemers en KMO's zullen hierbij steeds vaker moeten beroep doen op marketingpartners die verder kijken dan 'een creatieve campagne' maken. De rol van het marketingplan — als vertaling van de strategie — zal daarbij steeds belangrijker worden.

Graag een vrijblijvend gesprek?

Maak nu een afspraak

Deze website gebruikt cookies om u de best mogelijke ervaring te bezorgen.Disclaimer & policy