4 artikels over Klantenbelevenis
Geurmarketing: verborgen verleider?

Het Belgische bpost heeft ooit een direct mailing gedaan voor een wijnhandelaar. De helft van de omslagen kreeg een oreganogeur mee. En wat bleek? De koopintentie lag 11 procent hoger dan bij de mailings zonder geur. Een ander voorbeeld toonde het Eén-programma ‘Ook getest op mensen’, die bewees dat vrouwen in een Hünkemoller-winkel 6 procent meer lingerie kochten omdat er een subtiele chocoladegeur werd verspreid.

Lees verder

Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame en aanbevelingen van klanten 

Grote merken betalen influencers om mond-tot-mond reclame en aanbevelingen voor hun producten te krijgen. Via hun social media kanalen promoten ze op nadrukkelijke of slinkse wijze de producten van hun opdrachtgevers. Sommigen (met vele volgers) hebben er zelfs een hoofdberoep van gemaakt. Deze techniek is echter niet zomaar voor ondernemers en KMO’s weggelegd. Maar dat betekent niet dat ze geen mond-tot-mond reclame of aanbevelingen kunnen krijgen. Integendeel: ondernemers en KMO’s hebben een veel authentieker verhaal dan merken én ze kunnen ook terugvallen op klanten die fan zijn van hun bedrijf.

Lees verder

Nostalgie in marketing: het werkt

Kijken naar Mad Men en de nieuwe Star Wars, een concert meepikken van Bob Dylan, een retro fiets kopen, verlangen naar de nieuwe release van een 'oude' film, vergeelde foto’s maken op Instagram of je kinderen Lego cadeau doen: het maakt ons gelukkig. Wees dus niet verwonderd wanneer je in sombere tijden overal vintage mode en -design ziet opduiken. Nostalgie is big business geworden omdat slimme ondernemers en marketeers beseffen dat ze een gevoelige snaar bij mensen raken en daarmee inspelen op de behoefte naar meer zelfvertrouwen en geluk.

Lees verder

Van mond-tot-mond-reclame naar mond-op-mond-reclame

De beste vorm van reclame is mond-tot-mond-reclame*, wordt al langer beweerd. En het is nog waar ook. Als een vriend, familielid of collega enthousiast is over een product, dan word je dat zelf ook gemakkelijker. Als een anonieme, ongekende marketingstem je een product aanprijst, heb je het vaak niet gehoord of kijk je nadrukkelijk de andere kant op. KMO's die over de tong gaan, die veel mond-tot-mond reclame krijgen via aanbevelingen van klanten binnen hun netwerk, die zetten een turbo onder hun sales en marketing. 

Lees verder

Geïnteresseerd in een specifiek thema?

Deze website gebruikt cookies om u de best mogelijke ervaring te bezorgen.Disclaimer & policy