7 artikels over Contentmarketing
Wat is een goede baseline of slogan onder je logo?

“We hebben een baseline nodig”, hoor ik vaak bij klanten. Waarom? Omdat ze vinden dat ze zo nodig iets onder of boven hun logo moeten plaatsen. Helaas weten ze meestal niet wat zo’n baseline moet doen. Dat is nu precies de reden waarom je zo veel dertien-in-een-dozijn baselines ziet. “Hier worden uw dromen werkelijkheid” of “Bij ons bent u nummer 1”. Ook veel te zien: baselines uit drie woorden, zoals “Creativiteit.Strategie.Uitvoering”. Het nadeel van dergelijke baselines is dat ze niet alleen pompeus klinken, maar dat ze eigenlijk onder bijna elk logo kunnen staan. Afschaffen dan maar, die baselines? Nee, want ze kunnen een logo en huisstijl naar een hoger niveau tillen. Meer zelfs: de beste baselines of slogans hebben merken en bedrijven duurzaam gepositioneerd in het hoofd van hun doelgroep. In dit artikel vat ik de soorten baselines even voor je samen.

Lees verder

Een nieuwe website kost tussen €250 en €25.000

‘Wat is een aanvaardbaar budget voor onze nieuwe website?” is een veelgestelde vraag aan ons marketingbureau. Die vraag is moeilijk, omdat websites ontzettend kunnen afwijken qua features en ambities. Maar ook makkelijk, omdat diezelfde features en ambities de klant al snel naar een bepaalde ideale richting sturen. Globaal gezien kan ik op de bovenstaande vraag het volgende antwoord geven: “Tussen €250 en €25.000, afhankelijk van wat je wenst.’ Binnen deze enorme budgetvorm ligt jouw meest ideale website.

Lees verder

5 vuistregels voor een professionele bedrijfspresentatie in Powerpoint

Powerpoint is een aangewezen hulpmiddel om bedrijfspresentaties te ondersteunen tijdens (sales)meetings, seminars of congressen. Helaas leiden de meeste bedrijfspresentaties eerder tot frustratie dan tot inspiratie. Reden: ze zijn een doel op zich, zijn niet afgestemd op het doelpubliek, ze hebben geen verhaallijn, ze zijn té lang en té druk.

Lees verder

Wat is het verschil tussen copywriting en content marketing?

Nietszeggende verhalen, slordige teksten of gewoonweg tekstfouten zijn onvergeeflijk voor KMO’s die professioneel willen communiceren. Inspirerend schrijven is echter niet voor iedereen weggelegd. Als ondernemer of zaakvoerder van een KMO is het helemaal niet evident om boeiende teksten te schrijven die het hoofd en het hart van de klant raken. Echter: het belang van professionele teksten in marketing is belangrijker dan ooit.

Lees verder

Inhaken op gebeurtenissen in communicatie, mag dat?

Inhaakcommmunicatie of inhaakadvertenties (de zogenaamde ‘top topical’) spelen in op actuele gebeurtenissen in de maatschappij. Het creatief proces ervan is boeiend en uitdagend, omdat je de link maakt tussen een opmerkelijke actualiteit en een commerciële boodschap. Kerstmis, Pasen of Moederdag zijn voorbeelden van gebeurtenissen waar je in communicatie op kunt 'inhaken'. Maar wist je dat er ook een dikke truiendag, een werelddierendag of een internationale museumdag bestaat? De afgelopen jaren is het gebruik van inhakers in social media communicatie dan ook behoorlijk toegenomen. 

Lees verder

Geïnteresseerd in een specifiek thema?

Deze website gebruikt cookies om u de best mogelijke ervaring te bezorgen.Disclaimer & policy